08/05/2026
https://www.amsterdam.nl/nieuws/achtergrond/boomhuis-waterlooplein/
Een jaar lang woonden ze in hun boomwoning op het Waterlooplein, van 1981 tot 1982. De woning was vlak voor de Mozes en Aäronkerk en zou nu pal voor de Stopera staan. Diederik de Savornin Lohman en David Elders kijken terug op dit wonderlijke hoofdstuk in de stadsgeschiedenis. Diederik: “Het was de tijd dat alles nog kon. Er was meer tolerantie en vrijheid.”
David en Diederik woonden in de jaren 80 in een boomhuis op het Waterlooplein. Ze kijken terug op dit wonderlijke hoofdstuk in de stadsgeschiedenis.