Referendum Hoogbouw De Panne - Adinkerke NU

Referendum Hoogbouw De Panne - Adinkerke NU Burgerinitiatief voor het bekomen van een bindend referendum inzake de wenselijkheid van hoogbouw

https://dse.nl/hoogbouw-nergens-goed-voor/interessant om lezen...en merk vooral ook op - zoals in de eerste alinea staat...
15/09/2022

https://dse.nl/hoogbouw-nergens-goed-voor/
interessant om lezen...
en merk vooral ook op - zoals in de eerste alinea staat geschreven - dat ook in De Panne de 'noodzaak' aan hoogbouw geframed wordt met de stelling "het is van moeten" of onze lokale variant "we moeten de hoogte in"... terwijl dat nergens voor nodig is volgens het artikel en meerdere studies waaruit verder blijkt dat die hoogbouw alleen maar nadelen heeft die haast exponentieel toenemen met de hoogte en bitter weinig echte voordelen.

Wie denkt dat dit artikel een eenzijdige visie is tegen hoogbouw moet weten dat de schrijver ervan zelf een liefhebber is van hoogbouw in hun architecturale vorm maar geen verdedigbare redenen kan vinden om hoogbouw te verdedigen in het kader van urbanisme en degelijke stedenbouwkundige planning.

Hoogbouw: Nergens goed voor…24/05/2021 ronaldrovers Eindhoven, Hoogbouw Er is voor een architect niets mooiers dan een iconische toren te mogen ontwerpen en bouwen. En een stadsbestuurder kan er zijn handtekening mee achterlaten. Komt het even goed uit dat we wereldwijd van verstedelijking spreken...

Een vraag die we ons moeten durven stellen, vanwaar die plotse ommezwaai en is dergelijk ingrijpende beslissing niet eer...
08/09/2022

Een vraag die we ons moeten durven stellen, vanwaar die plotse ommezwaai en is dergelijk ingrijpende beslissing niet eerder een beslissing van het volk eerder dan van een handvol bestuurders die géén meerderheid meer hebben? Gezien de eerder gemaakte beloftes/garanties over hoogbouw voor en na de verkiezingen lijkt het nu meer dan op zijn plaats om hun akkoord te vragen in deze kwestie middels een referendum alvorens die ommezwaai te maken. Het zou de Burgemeester en het bestuur ook sieren mochten zij die plotse ommezwaai en de redenen daartoe ook willen uitleggen aan de inwoners.

Dit is DE KEUZE waar we gedwongen voor staan gezien het gemeentebestuur reeds de vlucht vooruit neemt zonder eerst te pe...
08/09/2022

Dit is DE KEUZE waar we gedwongen voor staan gezien het gemeentebestuur reeds de vlucht vooruit neemt zonder eerst te peilen naar de wenselijkheid van hoogbouw bij de bevolking. Om die redenen roept deze pagina op een bindend referendum te organiseren over hoogbouw alvorens enige verdere stappen worden genomen in die richting door het gemeentebestuur.

De Tour de Reuze in Duinkerke illustreert mooi de keuze waar we voor staan en de impact ervan. Niet te vergeten dat dit voorbeeld over één toren gaat, maar het mogelijks niet bij één toren zal blijven als ook in onze gemeente de deur wordt opengezet voor dergelijke projecten.

We kennen allemaal de skyline van Duinkerke die we vanaf het strand of een duin kunnen 'bewonderen' en die wordt gedomineerd door één mastodont die zowat overal bovenuit torent.
Deze 24 verdiepingen tellende woontoren is 75 meter hoog en heeft nog eens 13 meter aan antennes op haar dak staan; de antennes zijn op grote afstand weliswaar minder of niet zichtbaar, maar zijn dat wel voor omwonenden. Ook in het geval van dergelijke hoogbouwprojecten in De Panne mag er dus verwacht worden dat dergelijke antennes er zullen komen.
De Tour de Reuze staat op zo'n dikke 16 km van De Panne centrum vandaan en toch uiterst zichtbaar afhankelijk van de weersomstandigheden en uittorenend boven alles in het gebied dat die 16km beslaat (maw hoger dan de duinen, hoger dan enig andere constructie tussen DP en DK). Ook in Koksijde is de toren nog steeds duidelijk zichtbaar, evenals in de moeren en in elke richting tot kilometers ver om het fameuse gebouw heen. Dichterbij - in Duinkerke zelf - is de toren omnipresent, torent ze en werpt ze haar schaduw boven alles uit. Totaal ontheemd en los van het bindweefsel van de 'benedenstad'. Het aanpalende gebouw (in rood gemarkeerd) telt 8 verdiepingen en is dus te vergelijken met de huidige situatie en aangehouden bouwhoogtes in De Panne; merk op hoe de Tour de Reuze daarboven uittorent en hoe - in het geval van De Panne - de huidige brandweervoorzieningen ontoereikend zouden zijn om redding op dergelijk grote hoogte te realiseren.

Een keuze voor de toekomst van De Panne en Adinkerke die we niet licht mogen nemen dus en dus toebehoort aan elk van ons inwoners van De Panne - Adinkerke. Willen wij inwoners een landschap dat gedomineerd wordt door (luxe residentiele) woontorens die vaak slechts enkele weken in het jaar bewoont worden?... dat is de vraag die het gemeentebestuur zich in de eerste plaats moet stellen alvorens enig verder initiatief in die richting te nemen.

(gebruikte foto is een detail uiteen veel grotere foto, genomen vanop 20m hoogte in de Zeelaan op exact 16,4 km bij slechte weersomstandigheden)

08/09/2022

Doel van deze pagina:
Dit is GEEN pagina tegen of voor hoogbouw, dit is een pagina VOOR het organiseren van een referendum op gemeentelijk niveau over de kwestie al of niet hoogbouw in onze gemeente!

Het uitgangspunt van deze vraag/eis is dat dergelijke keuze, voor of tegen hoogbouw, in de eerste plaats aan de inwoners toekomt en dat die bevraging moet gebeuren voorafgaand aan enig initiatief in die richting vanwege het gemeentebestuur zelf.

De keuze voor hoogbouw is dermate toekomst- en beeldbepalend voor onze gemeente dat alle inwoners hierover hun stem moeten kunnen laten horen. De keuze voor hoogbouw betekend ook dat we die beslissing nooit meer kunnen terug draaien en dus is het cruciaal om die keuze weloverwogen en democratisch te maken.

Door deze pagina te liken geef je te kennen dat je VOOR het organiseren van dergelijk bindend referendum bent maar neem je (nog) geen standpunt in voor of tegen hoogbouw in kwestie.

Het aantal likes dat deze pagina op termijn behaalt is niet representatief voor de bevolking/inwoners van De Panne, mede door het feit dat niet iedereen bereikt wordt en ook niet-inwoners kunnen deelnemen (wiens mening zeker ook geapprecieerd wordt). Het aantal likes die deze pagina op termijn behaalt is echter wel richting aangevend.
Net om een duidelijk beeld te kunnen scheppen over hoe de totaliteit van de bevolking tegenover hoogbouw staat is het dan ook belangrijk dat de gemeente dergelijke bevraging (referendum) zelf organiseert op een gecontroleerde en geijkte manier en de resultaten ook als bindend beschouwt.

Steun deze vraag/eis tot het voeren van een referendum door deze pagina te liken en te delen (sharen) en bepaal mee over de toekomst van onze gemeente.

08/09/2022

Bedankt voor uw steun. Vergeet ook deze pagina niet te delen voor een maximaal bereik.

Adres

De Panne
8660

Website

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Referendum Hoogbouw De Panne - Adinkerke NU nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen