E/F Lindholm

E/F Lindholm Facebookgruppe for beboere i ejerforeningen Lindholm i Sluseholmen, København SV. Besøg vores website på www.ef-lindholm.dk

Da siden udelukkende kun er for beboere skal du ved tilmelding til siden skrive din adresse - ellers bliver du afvist. Besøg også E/F Lindholm - beboer til beboer, hvor alle beboere kan lave opslag og dele ting med hinanden.

Hvis vi skal se fremad, så kig i bagspejletNår du kører ned i parkeringskælderen, så kig i bakspejlet.Vi har nemlig opda...
08/06/2026

Hvis vi skal se fremad, så kig i bagspejlet

Når du kører ned i parkeringskælderen, så kig i bakspejlet.
Vi har nemlig opdaget, at det seneste ærgerlige cykeltyveri skyldes, at tyveknægten er fulgt med ned i kælderen midt på en fredag aften.
Stille og roligt er den nederdrægtige type sneget med i slipstrømmen. Vandret rundt i kælderen og har udset sig den nyeste cykel. Brugt sin medbragte vinkelsliber og smuttet ud af kælderen gennem en opgang.
Så husk at kigge i spejlet. Og hvis du ser en, du ikke kender, så spørg gerne venligt: Kan jeg hjælpe med noget? Leder ud efter noget? Og måske: Må jeg se din brik? Hvor bor du?
Eller hvad du nu synes. Al erfaring viser, at er der noget tyve ikke kan lide, er det interesserede beboere.
Og den seneste erfaring fra overvågningskameraerne er, at personen ligner en, der sagtens kunne bo her på Lindholm (Men gør det ikke!).

Den nye port – der kører næsten fejlfrit – har begrænset muligheden for tailgating og flugtvej, men der er altså stadig muligheder for skumle typer.
Skilte om sprinklere og sand
Vi sætter lidt skilte op. På alle kælderrum, hvor der er sprinklere, bare for at gøre jer opmærksom på, at der ikke må mokkes madrasser og andet op i en afstand af en halv meter fra sprinklerne. De skal jo kunne sprede vand i tilfælde af brands. Det er jo derfor, de er der.
Vi sætter også et skilt op ved sandkassen. Vi tænker, det skal være ved det stativ til skovle og koste i både børne og voksenstørrelse, som bliver indkøbt:
”Husk oprydning og sand tilbage i sandkassen”

Vedligeholdelse
Vi henter tilbud på pudsning og udbedring af sætningsskader og afskalning af puds ud mod KDV.
Varmtvandsbeholderprojektet anser vi som afsluttet. Og elevatorerne kører – næsten – fejlfrtit for tiden.
Og så ses vi måske snart til den ekstraordinære generalforsamling? Meget mere om det senere i en mail fra Administration Danmark om drivhuse og flyttegebyr. Vi vil jo så gerne have, at I alle sammen bliver boende, så vi vil gøre det lidt dyrere at flytte ind 😊
Spøg til side: vi foreslår at fordoble indflytningsgebyret, der ikke har været reguleret i mange, mange år. Pengene skal bruges til at dække de omkostninger, der typisk opstår flyttegodset flæser opgangene. Hvis det sker, får man ikke meget malerarbejde for 750.

Og så ses vi jo alle sammen til Lindholmfestivalen. Den sidste lørdag i august. Bestyrelsen bevilger penge og glæder sig over opbakningen til festen. Ildsjælene knokler og der er vist plads til flere gode kræfter, lyder det fra arrangørerne. Skønt.

Tilbage er kun at ønske en god, lang og varm sommer.
Husk husordenen og humøret😊

Bestyrelsen

PS: Og så bare lige et lille insidertip: lad være med at spendere de sidste sparepenge på et skostativ, hvis du havde tænkt, at det skulle stå ude i opgangen. Det skal det nemlig ikke.
”Jamen, de andre har allerede et”. Jo jo. Men lige om lidt skal det indenfor. Meget mere om opgange og brandsikkerhed på den anden side af sommeren.

Firkantet ejerforeningVel er vores boliger placeret i en firkant. Men firkantet, kan man ikke kalde vores generalforsaml...
07/05/2026

Firkantet ejerforening

Vel er vores boliger placeret i en firkant. Men firkantet, kan man ikke kalde vores generalforsamling. Den var præget af åbne diskussioner, hvor der blev taget en runde om argumenterne … og så blev der stemt. Alt sammen i god stemning.
Det er i hvert fald bestyrelsens opfattelse af årets demokratiske kraftudladning i aulaen på Skolen i Sydhavnen.
Der kommer et officielt referat over alle beslutninger senere. Men for jer, der måske ikke kunne komme og ikke kan vente, kommer her et superhurtigt overblik, der langt fra er dækkende:

Beretningen blev godkendt.
Formanden blev genvalgt.
Regnskab og budget blev godkendt (+ 5% næste år)
Vedligeholdelsesplanen blev godkendt. Der er styr på vores fælles ejendom.

Støjende værktøj må frem over kun bruges mellem 8:00 og 18:00 på hverdage og 9:00 og 16:00 alle andre dage.
Og så blev et større afsnit om god opførsel for ombyggere enstemmigt vedtaget. Det kommer i referatet.

Der var genvalg til Henrik Arndal og Michael Turbo Jørgensen.
Og et stort velkommen til de nye suppleanter Stephanie Rask Seemholt og Lone Michelsen.

Og under eventuelt og her nærmede klokken sig et stykke over 21 og de fleste slidere var spist og kagen lå stadig fristende på buffeten, kom der en gave fra Kajaklauget:
Som en forsøgsordning bliver ALLE medlem af Kajaklauget. Du hørte rigtigt: gratis padel og kajak til alle. Indbetaling til Kajaklauget stopper med omgående virkning, og pengene forventes at kunne række til mindst 10 års drift uden at få penge fra ejerforeningen. Der bliver inden for 14 dage udsendt link til alle, så man kan booke udstyr. Men selvom det bliver gratis forventes der stadig god opførsel og godt sømandskab. God kanalrundfart.

Det var et forsøg med at holde Generalforsamlingen på den lokale skole i stedet for Karens Minde. Vi synes i bestyrelsen, at der var en overvældende succes med god stemning og kæmpe fremmøde.

Tusind tak for det. Skal vi gentage succesen næste år på demokratiets festdag?

God sommer
Bestyrelsen.

Festdagen nærmer sigGeneralforsamlingen i vores ejerforening, EF Lindholm, er lige rundt om hjørnet. Også kendt som Bebo...
15/04/2026

Festdagen nærmer sig

Generalforsamlingen i vores ejerforening, EF Lindholm, er lige rundt om hjørnet. Også kendt som Beboerdemokratiets Festdag.
Torsdag den 30. april.
Generalforsamlingen begynder klokken 18:00.
Men kom gerne lidt før, så kan du nyde en let anretning til at stille den lille sult.
Der er også lidt øl og vand.
Husk det er en ny adresse:
SKOLEN I SYDHAVNEN
Støberigade 1.
Aulaen findes lige inden for svingdøren.

Vi glæder os til at se jer
Bestyrelsen

Så er det igen tid til den årlige cykeloprydning:
21/03/2026

Så er det igen tid til den årlige cykeloprydning:

Julehilsen! Bestyrelsen vil gerne benytte lejligheden til at ønske alle en god jul, en glædelig højtid og et fremragende...
19/12/2025

Julehilsen!

Bestyrelsen vil gerne benytte lejligheden til at ønske alle en god jul, en glædelig højtid og et fremragende Nyt År.
Når vi kigger tilbage på året, der er gået, er der grund til at glæde os over, at vi har fået styr på flere ting, der har plaget bebyggelsen:
Vi har kæmpet med et for lavt tryk på vandet, for meget snask i det og lidt forhøjede bakterietal. Det er er der nu styr på. Alle tre dele. Så der er ingen undskyldning for ikke at tage det traditionelle årlige julebad. God fornøjelse.
Og nu vi er ved vandet: vi har haft lidt problemer med at vandet kommer ind, hvor det ikke burde. Både fra tage og fra lysninger. Der skulle nu også være ved at komme styr på den del også. Ellers tag fat i os.
Og nu vi er ved lyspunkter. Fibernettet er forbundet til alle og alle der vil, kan få internet med lysets hastighed. Tag fat i en udbyder.
Lyset skinner i gårdjuletræet efter lidt startvanskeligheder. Nu med hele 45 meter kæde.
Der er også lidt julelys i øjnene, når vi kigger ned i regnskaberne. Vi meldte jo ud tidligere på året, at det var til den stramme side og vi har kørt en ret stram omkostningsstyring året igennem, men selvfølgelig fået ordnet de nødvendige projekter.
Så vi håber ikke, at julen viser sig så dyr, som i den gamle julesang, hvis der dukker nye regninger op.
Men alt det får vi jo masser af tid til at vende, når vi mødes den 30. april kl 18:00 til den årlige generalforsamling. Sæt kryds allerede nu. Og tænk også over, om du, eller en anden du kender, kan have lyst til at stille op til bestyrelsen enten som medlem eller som suppleant.
Der er ledige pladser!
Så kan du få indflydelse og være med til at bestemme mellem generalforsamlingerne.
Vi har f.eks. bestemt, at man gerne må sætte nøglebokse op. Men kun hvis de bliver placeret diskret nede under postkasserne. Vi gider ikke set på et helvede af grimme bokse med alle mulige mærkater og graffiti. Det er jo ikke Indre By det her, vel?
Vi får i øvrigt en ny port. Glæd jer til det. Det bliver i slutningen af januar, så vi krydser fingre for, at den gamle holder så længe. Forsikringen betaler i øvrigt størstedelen af regningen.

Måtte julefreden sænke sig over Lindholm.

God jul og godt nytår
Bestyrelsen

‼️Stikkontakt til fibernet‼️Flere beboere har ytret ønske om en opsamlingsrunde til opsætning af stikkontakt i teknikska...
16/10/2025

‼️Stikkontakt til fibernet‼️

Flere beboere har ytret ønske om en opsamlingsrunde til opsætning af stikkontakt i teknikskakten, så fiberboksen fra TDC NET kan få strøm - bemærk det er et krav at stikkontakten er etableret før TDC NET opsætter fiberboksen.

Vi har tidligere haft KB Installation forbi og sætte stikkontakter op i en masse lejligheder – og de har tilbudt at lave en opsamlingsrunde, så flere kan gøre brug af deres tilbud.

Har du ikke fået opsat en stikkontakt endnu og ønsker du at benytte dig af fælles-tilbuddet?

KB Installation har afsat hele dagen, fredag 31. oktober til at opsætte stikkontakter i ejendommen.

Prisen er 1.580,- kr ved betaling via MobilePay eller 1.875,- kr ved betaling via faktura. Pris-differencen skyldes at der er flere omkostninger ved faktura-betaling end MobilePay – man får en kvittering uanset hvilken betalingsmetode, man vælger.

Tilmeld jer ved at sende en mail til [email protected] og skrive navn og adresse. Det er ikke nok at skrive i denne tråd - KB Installation har ikke adgang til tråden.

Husk at der skal være nogen hjemme hele dagen, 31. oktober, eller alternativt en kontaktperson i nærheden, som kan lukke elektrikeren og være til stede mens stikkontakten opsættes.

Også vigtig at minde om, at strømmen lukkes mens stikkontakten opsættes.

11/08/2025

‼️Fibernet – stikkontakt i teknikskakt‼️

Mange har skrevet sig op til at få opsat stikkontakt i teknikskakten, så fiber-boksen kan få strøm. Godt at se at et fælles projekt får stor opbakning.
Der er undervejs kommet et par spørgsmål, som vi derfor vil adressere her:

1) Hvorfor er der forskel i prisen ved MobilePay og eftersendt faktura?
Det er elektrikeren, som er kommet med priserne, og grunden til at der er forskel handler om, at der altid er øgede omkostninger ved at betalingen sker senere end ved udført arbejde. Omkostninger er bl.a. fremsendelse af faktura, tab på debitorer, tidsforbrug ifm inddrivelse af betaling.
Uanset betalingsform, kan man selvfølgelig få en kvittering!

2) Kommer der flere datoer?
Enkelte har skrevet at de ikke er hjemme i august og derfor gerne vil have tider senere i år. Der er ikke aftalt flere datoer, men det kan ikke udelukkes at der kommer en ekstra runde på et senere tidspunkt.

3) Skrevet sig på flere datoer
Bemærk at hvis man har sat kryds ud for flere datoer, skal man være hjemme alle de datoer, man har sat kryds ud for. Elektrikeren giver ikke besked hvilken dag de kommer, men antager at man er hjemme hele dagen, alle de dage man har markeret. Elektrikeren kigger forbi i denne uge og tilpasser derefter bemandingen ud fra hvor mange der er tilmeldt de enkelte datoer.
Vores anbefaling er derfor at vælge den dato, som passer en bedst.

Er der yderligere spørgsmål, kan de stilles herunder i kommentar-feltet!

!!! VIGTIGT OMKRING FIBERNET !!!Som de fleste ved, er TDC NET færdige med at installere fibernet i ejendommen og man kan...
11/07/2025

!!! VIGTIGT OMKRING FIBERNET !!!

Som de fleste ved, er TDC NET færdige med at installere fibernet i ejendommen og man kan bestille en forbindelse via de fleste udbydere på markedet (f.eks. youSee, Hiper, Fastspeed, Waoo, m.fl.).

Dog skal man være opmærksom på følgende:
1) Der skal være adgang til strøm i teknikskakten i nærheden af fiberboksen
2) Første gang man bestiller fibernet hos en udbyder, skal der en tekniker forbi og færdiggøre installationen samt tjekke at der er hul igen

Har man ikke allerede sørget for strøm i teknikskakten, skal det gøres INDEN teknikeren fra TDC NET kommer forbi. En af beboerne har oplevet at teknikeren gik igen uden at lave noget.

Bestyrelsen har lavet en aftale med en elektriker, som kommer forbi i august og sætter stikkontakter op. De starter kl 7.00 og fortsætter indtil de har været rundt hos alle, som har tilmeldt sig den pågældende dag. Det er altså nødvendigt at være hjemme hele dagen eller sikre sig at en nabo kan lukke elektrikeren ind.

Prisen er 1.580 kr ved betaling via MobilePay ved besøget eller 1.875 kr ved betaling via eftersendt faktura.

Ønsker man en stikkontakt opsat i teknikskakten, kan man tilmelde ordningen på de sedler, som er ophængt i opgangene. Det er vigtigt at man tilmelder på sedlen, da elektrikeren kun besøger de beboere, som har tilmeldt sig via sedlerne.

Opsætningen af stikkontakter er frivilligt og man skal som ejer/beboer selv betale.

Årets begivenhed her på Lindholm:
16/06/2025

Årets begivenhed her på Lindholm:

Adresse

Kenny Drews Vej 83
Copenhagen
2450

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når E/F Lindholm sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Del