08/06/2026
Hvis vi skal se fremad, så kig i bagspejlet
Når du kører ned i parkeringskælderen, så kig i bakspejlet.
Vi har nemlig opdaget, at det seneste ærgerlige cykeltyveri skyldes, at tyveknægten er fulgt med ned i kælderen midt på en fredag aften.
Stille og roligt er den nederdrægtige type sneget med i slipstrømmen. Vandret rundt i kælderen og har udset sig den nyeste cykel. Brugt sin medbragte vinkelsliber og smuttet ud af kælderen gennem en opgang.
Så husk at kigge i spejlet. Og hvis du ser en, du ikke kender, så spørg gerne venligt: Kan jeg hjælpe med noget? Leder ud efter noget? Og måske: Må jeg se din brik? Hvor bor du?
Eller hvad du nu synes. Al erfaring viser, at er der noget tyve ikke kan lide, er det interesserede beboere.
Og den seneste erfaring fra overvågningskameraerne er, at personen ligner en, der sagtens kunne bo her på Lindholm (Men gør det ikke!).
Den nye port – der kører næsten fejlfrit – har begrænset muligheden for tailgating og flugtvej, men der er altså stadig muligheder for skumle typer.
Skilte om sprinklere og sand
Vi sætter lidt skilte op. På alle kælderrum, hvor der er sprinklere, bare for at gøre jer opmærksom på, at der ikke må mokkes madrasser og andet op i en afstand af en halv meter fra sprinklerne. De skal jo kunne sprede vand i tilfælde af brands. Det er jo derfor, de er der.
Vi sætter også et skilt op ved sandkassen. Vi tænker, det skal være ved det stativ til skovle og koste i både børne og voksenstørrelse, som bliver indkøbt:
”Husk oprydning og sand tilbage i sandkassen”
Vedligeholdelse
Vi henter tilbud på pudsning og udbedring af sætningsskader og afskalning af puds ud mod KDV.
Varmtvandsbeholderprojektet anser vi som afsluttet. Og elevatorerne kører – næsten – fejlfrtit for tiden.
Og så ses vi måske snart til den ekstraordinære generalforsamling? Meget mere om det senere i en mail fra Administration Danmark om drivhuse og flyttegebyr. Vi vil jo så gerne have, at I alle sammen bliver boende, så vi vil gøre det lidt dyrere at flytte ind 😊
Spøg til side: vi foreslår at fordoble indflytningsgebyret, der ikke har været reguleret i mange, mange år. Pengene skal bruges til at dække de omkostninger, der typisk opstår flyttegodset flæser opgangene. Hvis det sker, får man ikke meget malerarbejde for 750.
Og så ses vi jo alle sammen til Lindholmfestivalen. Den sidste lørdag i august. Bestyrelsen bevilger penge og glæder sig over opbakningen til festen. Ildsjælene knokler og der er vist plads til flere gode kræfter, lyder det fra arrangørerne. Skønt.
Tilbage er kun at ønske en god, lang og varm sommer.
Husk husordenen og humøret😊
Bestyrelsen
PS: Og så bare lige et lille insidertip: lad være med at spendere de sidste sparepenge på et skostativ, hvis du havde tænkt, at det skulle stå ude i opgangen. Det skal det nemlig ikke.
”Jamen, de andre har allerede et”. Jo jo. Men lige om lidt skal det indenfor. Meget mere om opgange og brandsikkerhed på den anden side af sommeren.