18/06/2026
Hé Gé, kun je ff meekijken? Is deze prijs te hoog? Wat denk je?
Deze vraag krijgen we veel. Of de variant met Hé Lin.
In Nederland zijn we gewend even wat kadastercijfers op te vragen. In .nl heb je wat tooltjes. Waarderapportjes. We komen super snel aan de info. Omdat de meters eenduidig zijn, omdat er veel referenties zijn. Je hebt in Nederland toch meer gevoel bij een prijs.
Hier is dat echt anders. We krijgen vaak linkjes doorgestuurd. Met is dit was. Toevallig was van de week al bij zo’n huis geweest. Veel huizen zijn of lelijk op de foto en vol potentie of mooi in het echt of andersom. Je hebt vaak nog addertjes onder het gras. Zoals als je een grote verbouwing wil doen je een complete stoep of weg moet aanleggen voordat je de vergunning krijgt om te verbouwen.
Wij hebben een handig systeem. Waarbij je vrij snel kunt zien wat globaal de waarde is. Inclusief referenties en dergelijke. Klopt die waarde een beetje met wat je wil uitgeven en je het zelf waard vindt?
Dan doen we meer onderzoek en bekijken we alles beter. De prijs is natuurlijk van meer factoren afhankelijk.
We blijven toch Hollanders 🙈 die prijs is voor ons belangrijk. En als je weet wat het waard is. Kunnen we zelfverzekerd de onderhandeling in.
Ben jij op zoek naar een huis? Wil je niet te veel betalen en gevoel krijgen bij de prijzen en referenties? Stuur Ge dan even een berichtje. Dan helpt hij je.
Let wel op. Als je een huis leuk vindt. Neem niet zelf al contact op met de makelaar en ga niet vast zelf kijken. Dat kan wel. Maar als je dan onze hulp wil, moet je het zelf betalen. Als je ons alles laat regelen betaalt de verkoper (we delen dan met verkopend makelaar) onze dienst.