Adnan Faisal

Adnan Faisal I help people to invest, buy, sell or rent property. 👇🏻

Abang ni dilema nak beli rumah Selayang Mulia atau Intrika Serene Heigh Bangi. Aku suggest Selayang Mulia. Bukan sebab a...
10/08/2026

Abang ni dilema nak beli rumah Selayang Mulia atau Intrika Serene Heigh Bangi.

Aku suggest Selayang Mulia. Bukan sebab aku jual semata. 😂

Tapi harga dan lokasi lagi okay dari bangi. Harga memang la tak banyak beza dan bangi tu lagi murah harga per sqft dia. Tapi dari segi lokasi tu bangi lagi jauh dari KL.

Jadi kira Selayang lagi murah la sebab dekat dengan KL.

Dan dia pulak memang kerja KL. Nak uruskan anak pun susah kalau duduk bangi.

Dan aku syorkan jugak untuk cuba duduk sewa area selayang tu dulu. Selayang Mulia ni ada fasa 2 & 3, nanti pun boleh beli.

Lepastu aku syorkan buat solat istikharah. Sebab beli rumah ni bukan macam beli barang dapur. Pinjam 35 tahun wey, kau salah beli tak boleh undur dah. 🫠

10/08/2026
Update keadaan sales gallery projek landed Selayang Mulia hari ahad ni. Full house teruks kau. Luar dalam tepi tengah se...
09/08/2026

Update keadaan sales gallery projek landed Selayang Mulia hari ahad ni. Full house teruks kau.

Luar dalam tepi tengah semua penuh 😂

Kalau kau memang cari landed. Pm aku sekarang. Sebab baru launch isnin haritu dari 170 unit tinggal 100 unit je 😂

09/08/2026

Replying to Bare unit tour edition.

From RM650,000 2 & 3 Storey Terrace Selayang Mulia | 50.73 Acres Township | Leasehold | Total 828 unit (Phase 1 : 219 Only!) | Estimate Completion year 2028.

Berminat nak view PM saya terus!

07/08/2026

Part 2 : From RM650,000 2 & 3 Storey Terrace Selayang Mulia | 50.73 Acres Township | Leasehold | Total 828 unit (Phase 1 : 219 Only!) | Estimate Completion year 2028.

Berminat nak view PM saya terus!

07/08/2026

Part 1 : From RM650,000 2 & 3 Storey Terrace Selayang Mulia | 50.73 Acres Township | Leasehold | Total 828 unit (Phase 1 : 219 Only!) | Estimate Completion year 2028.

Berminat nak view PM saya terus!

06/08/2026
06/08/2026

*Mencari Barakah Dalam Perniagaan*

📍Lokasi: Masjid Saidina Umar Al Khattab Bukit Damansara (Dewan Al Khattab)
📆 Tarikh: 8 Ogos 2026 (Sabtu)
⏱️ Masa: 9 pagi

Muslimin dan muslimat dijemput hadir.

Aku dekat sales gallery rumah landed viral Selayang Mulia ni. Full house weyyy.Kalau kau nak usha project ni whatsapp a...
05/08/2026

Aku dekat sales gallery rumah landed viral Selayang Mulia ni. Full house weyyy.


Kalau kau nak usha project ni whatsapp aku terus ya

Kau sedar tak, sekarang nak cari rumah landed teres dekat-dekat kawasan KL/Selangor yang harga reasonable sumpah susah g...
05/08/2026

Kau sedar tak, sekarang nak cari rumah landed teres dekat-dekat kawasan KL/Selangor yang harga reasonable sumpah susah gila-gila? 😭

Asyik jumpa condo atau apartment tinggi-tinggi je. Kalau ada landed pun, jauh sampai ke hujung alam.

Kalau kau tengah pening cari rumah landed yang praktikal, meh aku nak kongsi sikit... 👇

Sebenarnya dekat area Selayang ada satu projek township landed baru naik, nama dia Selayang Mulia (CPI Land punya projek).

Area ni luas tau, 50 ekar lebih. Yang syoknya, tempat dia dikelilingi kawasan hijau, so memang tenang bila kau balik rehat lepas penat kerja kat KL.

Kenapa aku rasa projek ni worth it untuk kau tengok?

- Harga Mampu Milik : Untuk teres 2-tingkat, harga bermula dari RM650k++ je (kadar anggaran sekitar RM410+ per sqft mengikut saiz binaan).

Sangat value for money untuk landed baru kat kawasan matang Selayang!

Lokasi Dekat KL : Cuma 16km je ke Pusat Bandar KL, memang praktikal gila kalau kau ulang-alik kerja harian!

Landed & Parking Lapang : Kau tak payah pening kepala rebut lot parkir atau tunggu lift.

Jimat Kos Renovation : Rumah baru siap dibina, tak perlu risau kena ketuk dinding or repair bumbung bocor macam beli rumah subsale lama.

Tingkat Boleh Pilih : Ada pilihan 2-Tingkat atau 3-Tingkat (up to 4 bilik).

Memang muat sangat kalau kau nak duduk sekali dengan famili/anak-anak.

Pasal kemudahan sekeliling pulak, memang lengkap untuk harian kau :

Nak beli barang dapur? Dekat gila dengan NSK Selayang & Pasar Borong.

Nak jalan-jalan/makan? 168 Park Mall dekat je.

Sekolah & Hospital Selayang pun dalam 5-6km radius.

Nak naik train? KTM Batu Caves / Taman Wahyu berdekatan.

Security pulak camne?

Projek ni ada komuniti berpengawal (Gated Community) bawah persatuan penduduk setempat, yuran pun rasanya dlm RM55/sebulan je.

So dari segi keselamatan memang rasa terjamin sikit bila kau tinggalkan rumah nak gi kerja.

Kemudahan pun ada. Bukan rumah semata dalam tu.
- Sundial Plaza
- Linear public park
- Basketball court
- Children's playground
- Backlane landscaping
- Scenic observation areas

Sekarang ni diorang baru nak buka fasa pertama (Precinct 1). Biasalah, bila first launch macam ni, pilihan lot atau corner unit yang cantik-cantik still banyak lagi.

Dengan harga start RM650k++ (~RM410+ psf) untuk 2-tingkat dan jarak 16km je ke KL, memang berbaloi kalau kau nak upgrade dari kondo ke landed.

Kalau kau nak aku tolong semakkan kelayakan loan atau nak tanya susun atur layout mana paling ngam dengan budget kau, DM je aku terus. Aku tolong aturkan! 📩👍

Address

Kuala Lumpur

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Adnan Faisal posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Shortcuts

Share

Category