23/03/2022
How cool is that?
Our Managing Director Theo Buwalda is Key Figure at De Rotterdamse Vastgoedborrel
A well deserved recognition of his work!
See you all tomorrow!!
Ons DERDE en laatste sleutelfiguur is bekend!
Meet Theo Buwalda van Catint.
Ooit is hij vanwege de hockeysport (HCR) in Rotterdam beland en heeft hij zijn eerste object gekocht toen hij 27 was. Ondertussen tijdens diverse functies passief vastgoedbelegger gespeeld maar sinds 2015 volledig actief als belegger, ontwikkelaar en beheerder/verhuurder. Met de Catint groep voeren zij alle eigen verbouwingen en renovaties uit, beheren zij het eigen vastgoed en verhuren dit in samenwerking met diverse makelaars en Housing Anywhere.
Ze richten ons op short- en longstay verhuur, echter vaak met een plafond van 2 jaar.
Die eigen strategie bevalt erg goed en ze zijn van plan om ook komende jaren nog aan te kopen en te ontwikkelen. Voor een blik op hun woningen; www.myshortstayrotterdam.com of www.housing4students.nl.
// Wat zijn belangrijke ontwikkelingen in de vastgoedwereld die je onder de aandacht wil brengen?
Door de locaties van onze panden in West-Rotterdam werken wij regelmatig samen met de gemeente Rotterdam. Het is goed om ook vanaf die zijde te horen welke problematiek er speelt en hoe de politiek probeert grip te krijgen op de onroerend goed markt. Wel ben ik kritisch over het maar klakkeloos regels opstellen over minimale metrages of aantal bewoners. Je kunt nu eenmaal niet appels met peren vergelijken.
Het opkoopverbod of de zelfbewoningplicht zal slechts deels een bijdrage leveren aan de schaarste in woningen, grotere beleggers zullen hierdoor geen andere koers varen.
Rotterdam is vanuit een achterstandspositie ten opzichte van de andere grote steden opgeklommen naar een positie van hoog-interessante investeringsomgeving. Ik krijg daar wel een bescheiden trots gevoel van. Ik verwacht ook gezien de huidige prijzen ten opzichte van die andere steden niet dat er snel een daling in prijzen zal optreden.
//Wie hoop jij te zien tijdens de zevende editie van De Rotterdamse Vastgoedborrel. Uiteraard kom ik samen met mijn compagnon Klaas Kapteijn, maar ik ben geïnteresseerd in elke belegger, groot of klein, maar met een verhaal, eigen passie voor het vak, een eigen benadering. Van hard werken zijn wij in Rotterdam nog nooit dood gegaan…..