02/08/2023
Moe en veel veranderingen in je lichaam.
Alles verbergen voor een ander, je toch beter voor doen dan je bent, tot het niet meer lukt.😔
Het gaat gewoon niet.
Hoe sterk je ook wil zijn.
Dan komt er het moment dat ze je vertellen wat je hebt...
Je hebt gemengde gevoelens: je weet nu eindelijk wat je hebt, maar hoe ga je er mee om?
Gebrek aan aanmoediging, willen liggen, soms veelvuldig medicijnen nemen of behandelingen ondergaan.
Dan, de reacties, ben je nu wéér ziek?''Waarom ben je zo dik/mager geworden?’’😒. Wat is er met jou gebeurd???.....
Dit is allemaal waar en daarom deel ik het!
Stille en onzichtbare ziekten bestaan!
Als je een onzichtbare ziekte hebt, is het moeilijk om te vechten met onwetende mensen.
Ze snappen het niet totdat het hen overkomt.
Ben je het zat om verteld te worden:
"Ben je naar de dokter gegaan?"
"Heb je dit geprobeerd?"
"Heb je dat geprobeerd?"
Ja! ik heb het geprobeerd en probeer nog steeds alles!!!
Artsen zeggen dat deze ziekte chronisch en dus voor altijd is. Dat ik niet zal genezen. Ik geef echter niet op, maar ik wil anderen laten beseffen: 😏🍀💪
*Een dutje geneest me niet maar het zal me helpen,...
*Ik ben niet lui, ik neem medicijnen en daar word ik soms moe van...
*Ik ben niet boos maar soms chagrijnig van de pijn.
*Ik worstel soms dagelijks met pijn, mobiliteitsproblemen, vermoeidheid, de kritiek van mijn omgeving.
Het meest frustrerende is dat mensen naar me kijken en zeggen: ''zo slecht kan het niet zijn; je ziet er goed uit"
Ondanks het feit dat mijn lichaam overal last van heeft, zie ik er natuurlijk goed uit, ik probeer er goed uit te zien altijd, het is een onzichtbare ziekte.
*Mijn excuses als ik niet naar evenementen ga waar ik graag naartoe zou gaan, of moe wordt, en vroeger naar huis wil... 🤷🏻♀️
Op een dag zul je mijn dagelijkse worstelingen begrijpen.
Een ziekte raakt je fysiek, mentaal en emotioneel.
Omdat deze ziekten niet te zien zijn, betekent niet dat het er niet is. Ze zijn er...
Stille aanval maar daardoor soms extra pijnlijk.
Ik kijk naar degenen die de tijd nemen om dit bericht tot het einde te lezen.
Bij de post komt het volgende verzoek:
Alsjeblieft, ter ere van iemand die vecht tegen:
- NA (neuralgische amyotrofie, spierziekte)
- Psoriasis
- Depressie
- Angstaanvallen
- Kanker
- Narcolepsie
- Auto immuunziekte
- Hypothyreoïdie en schildklier
- Polycystisch eierstok syndroom
- Reumatoïde artritis
- Artrose
- Chronische pijn
- Endometriose
- Multiple sclerose
- Myasthenia gravis
- Zenuwpijn
- Pulmonale hypertensie
- Chronisch vermoeidheid syndroom
- Diabetes
- Coeliakie
- Fibromyalgie
- PMR
- Migraine
- Bijnierinsufficiëntie
- Raynaud en Scleroderma
-Alopecia
- Lupus
- Neuralgie van de trigeminal
- Syndroom van sjögren
- EDS
- CUC
- Epilepsie
- Bordeline
- PTSS
- ADHD
- MS
- Clusterhoofdpijn
- MCS
- Lyme
- Ziekte van crohn
- Sikkelcel
- Post covid....
of een andere ziekte die je niet ziet.
Kopieer en plak. 😊✅
Ik begrijp het als je het niet doet. 😉
Type '' gedaan '' in reacties en bedankt voor jullie steun. 😊👌
Ik zou graag zien dat 5 van mijn vrienden dit bericht posten (niet delen) om te laten zien dat je er altijd bent als iemand moet praten.
Ter ondersteuning van jezelf, een vriend, een familielid die vecht voor een of meerdere van deze ziektes.💜...🙏