Bjerkelyhytta

Bjerkelyhytta Hytte ligger fint til ved ådalselva, av fasiliteter kan vi nevne Gapahuk med bålpanne, båt, veranda med partytelt og sittegrupper.

Bjerkelyhytta er ei hytte som er tilgjengelig for utleie primært for utviklingshemmede Og mennesker med andre utfordringer i Ringerike, Hole og Jevnaker kommune, men bare hyggelig med folk fra andre steder også🙂🙂
Det er Stiftelsen Bjerkely Leirsted som er ansvarlig for drifta av hytta, Med god hjelp fra Kiwanis Ringerike. Hytta har 10 sengeplasser fordelt på 4 soverom. Et stort bad og toalett med

plass for rullestol, og et toalett i tillegg til dette. Nytt Kjøkken i 2024 som er utstyrt med komfyr, mikrobølgeovn,kjøleskap ,oppvaskmaskin, kaffetrakter ,vannkoker og det man trenger av kopper og kar. Det er sofagruppe og en spisegruppe i stua, tv og dvd spiller. Hytta har varmepumpe (som står på 17 grader så det skal være en lunk når de som leier ankommer hytta.) Det er også en vedovn og peis i hytta. Hytta ligger i nærhet til mange turmuligheter og andre utflukter sommer som vinter. Sperillen, Flaskerudsetra, Ringerudsetra, Tosseviksetra, Vikersetra er noen av de nærmeste plassene. Om vinteren er det muligheter for å gå på ski i lysløype på Ringmoen. For å leie hytta så henveder man seg til servicetorget Ringerike kommune 32117727. Priser for leie av hytta fom. 1/1-24 :

En uke koster 700 kroner pr. bruker
En helg koster 400 kroner pr. bruker
En natt koster 150 kroner pr. bruker
Beløpet betales til utlevert giro eller kontonummer 2280 30 06273 merket med brukerens navn. Dagsbesøk : Her setter vi opp en myntboks, så kan man gi et frivillig beløp, eventuelt vippse et beløp til Stiftelsen Bjerkely Leirsted Vippskode: 582323

Prisen pr. bruker inkluderer brukerens personal. Priser for privatpersoner som leier hytta er prisen 1000 kroner for en helg,
2000 for en uke. Skal dere leie privat ring Kristian på 93405440 for å avtale før dere ringer servicetorget og bestiller. Har dere spørsmål om noe når dere er på hytta
kan dere kontakte:

Kristian Wibe Avkjærn 93405440

Vi ønsker velkommen til Bjerkelyfestivalen onsdag 27/8-25🙂🙂 Det er gratis så det eneste man trenger penger til er loddsa...
05/06/2025

Vi ønsker velkommen til Bjerkelyfestivalen onsdag 27/8-25🙂🙂 Det er gratis så det eneste man trenger penger til er loddsalget 🙂🙂
Er det noen som kunne tenke seg å hjelpe til noen timer denne ettermiddagen så setter vi veldig pris på det.
Ta kontakt med Kristian (93 40 54 40)

14/05/2025

Pga. litt uforutsette ting så må vi utsette dugnaden 20. mai.
Vi kommer tilbake med ny dato seinere.
Ønsker alle en riktig fin 17. mai.
Husk å booke hytta om dere tenker å leie den i sommer. Det fyller seg fort opp erfaringsmessig.

Velkommen til dugnad på Bjerkelyhytta den 20. mai fra kl. 16. Det blir litt vask inne, raking og litt diverse annet arbe...
11/05/2025

Velkommen til dugnad på Bjerkelyhytta den 20. mai fra kl. 16. Det blir litt vask inne, raking og litt diverse annet arbeid. Det blir servert litt mat og drikke. Send en melding til Kristian (93405440) om du har mulighet til og bli med, så får vi fikse hytta klar for sommeren🙂🙂

27/03/2025

Hei alle sammen🙂🙂

Vi i styret i Stiftelsen Bjerkely Leirsted søker etter et nytt vara styremedlem til styret.
Hos oss er varamedlemmene møtende på alle styremøter.
Det er ca. 6-7 møter i året, hvor noe virker oppgavene er å organisere dugnad, søke om midler, organisere arrangementer for brukerne.
Vi søker etter positive mennesker som kan være med på laget. Sammen får vi gjort mye bra for brukergruppen🙂🙂 Del gjerne👍👍
Ta kontakt med Kristian (93 40 54 40)

27/01/2025

Vi trenger et par frivillige til å hjelpe til under showet på Alles kulturhus på mandag 3/2-25.
Det blir ca. 3 timer på ettermiddagen.
Så fint om noen kan hjelpe oss, send sms til Kristian 93405440.

Fortsatt mulig å melde seg på for de som ønsker, Meld dere på folkens👍👍

Fortsatt ledige plasser til den 3. februar.Vi håper å fylle salen så sleng dere med folkens🙂🙂
16/01/2025

Fortsatt ledige plasser til den 3. februar.
Vi håper å fylle salen så sleng dere med folkens🙂🙂

02/01/2025

Minner om at dere må melde dere på trylleshowet på Alles den 3. februar selv om alt er gratis. Så vi vet hvor mange som kommer.
Ta med en venn og ta deg en tur.
Velkommen skal dere være 🙂🙂
Påmelding til Anne Berit på 91687607 eller [email protected].

Vi ønsker alle et riktig god nyttår, og håper mange får brukt Bjerkelyhytta igjennom 2025.Takk til alle samarbeidspartne...
31/12/2024

Vi ønsker alle et riktig god nyttår, og håper mange får brukt Bjerkelyhytta igjennom 2025.
Takk til alle samarbeidspartnere og frivillige vi er helt avhengig av dere.
Nyttårshilsen fra styret i Stiftelsen Bjerkely Leirsted 🙂🙂

På grunn av alle helligdager i jula, så har vi flyttet årets Romjulsdrøm til 3. februar og vi skal være inne på Alles ku...
04/12/2024

På grunn av alle helligdager i jula, så har vi flyttet årets Romjulsdrøm til 3. februar og vi skal være inne på Alles kulturhus. Med underholdning av MusikalKollektivet og en fantastisk tryllekunstner på besøk. Pølser serveres også. Meld deg på til Anne Berit enten på epost: [email protected] eller på telefon 91687607

21/11/2024

Referat fra Styremøte 11.11.2025 kl. 11.00 Sted: Hov gård

Tilstede: Rune Thorsen, Roald L. Bækkevold, Bjørn Karlengen, Anne Berit Avkjærn,
Kristian Wibe Avkjærn og Roar Olsen (Sekretær)

Sak 1. Gjennomgang av referat fra siste styremøte – GODKJENT
Sak 2. Godkjenning av Innkalling – GODKJENT
Sak 3. ROMJULSDRØM – arrangementet avlyses for i år på grunna va sammenfall med helligdager som gjør det vanskelig å få det gjennomført. Men vi kommer tilbake til nytt arrangement i 2025. I stedet blir det arrangement på Alles kulturhus, den 3. februar. Med underholdning og mat / drikke. Det er laget et intern notat som følger saken til styret. Men det legges ikke ut ennå til offentlighet.
Sak 4. Vedlikehold. Rune har teppe som han skal legge på i vedskjulet for å hindre fallskader på glatt gulv. Inngangspartiet med evt. epoxybelegg med stein blir flyttet til våren når temperaturen er ok til å gjøre slikt arbeid. Portstolpe er fjernet.
Røropplegg er ikke ferdigstilt ennå, da rørene er proppet, men ikke fjernet. Noe som kan forårsake kuldesprengning og vannskader. Kristian følger opp rørlegger. Vi har ikke mottatt faktura fra rørlegger, noe som gjøre at vi ikke har fått de siste pengene fra Sparebankstiftelsen. Vi har selv lagt ut og betalt elektriker, for renovering av kjøkken. Det er ønsket lystette gardiner på soverom og stue.
Sak 5. Gaver og økonomi
Kristian og Roar har ikke vært i kontakt med Hole eller Jevnaker kommune for å søke om støtte fra de to respektive kommuner. Vi må rette henvendelse snarest på grunn av budsjettbehandling.
Vi hever pris for helgeleie til kr. 600,- og ukesøeie til kr. 900,- til brukere fra Hole og Jevnaker kommuner .
Økonomistatus pr. d.d. kr. 138.309,96
Sak 6. Eventuelt
Solstad ønsker nøkler til rom for å låse inn verdisaker og private eiendeler.
Vi lager invitasjon til Lysfestarrangement på Alles kulturhus. (Roar lager forslag) deles ut på torsdagsklubben før jul .
NESTE MØTE BLIR 6. JANUAR PÅ ALLES KULTURHUS KL.11.00

08/10/2024

Referat fra styremøte
Stiftelsen Bjerkely Leirsted
Tirsdag 03.oktober 2024 kl. 11.00

Tilstede: Kristian Wibe Avkjærn, Anne Berit Avkjærn, Bjørn Karlengen, Roald L. Bækkevold, Roar Olsen - Forfall: Rune Thorsen

1. Godkjent referat fra siste styremøte OK
2. Godkjenning av innkalling OK

3. Gave fra Humitib-Fondet
Dag Heim, en av styrerepresentantene i Humitib-fondet var tilstede i begynnelsen av møtet for å høre mer om Bjerkelyhytta stiftelsen og om styret. Roar hadde i søknaden til fondet skrevet om Stiftelsen Bjerkelyhytta leirsted. Vi i styret uttrykte glede for gaven på kr. 100.000,- som vi har mottatt fra fondet. Kristian og Anne Berit kunne fortelle mer om vårt arbeid gjennom en årrekke.
Roar skriver en sak til Ringerikes Blad og på den måten ønsker vi å takke fondet for gaven i offentlighet. Vi tok bilde av de tilstedeværende sammen Dag Heim, til bruk i artikkelen.

4. Oppsummering av Bjerkelyfestivalen
Anne Berit fortalte om den økonomiske status etter festivalen og kunne fortelle at vi gikk et overskudd på kr. 4.298,- etter at vi hadde gjort opp loddsalget og beregnet tilskudd som vi hadde fått av Kiwanis kr. 3.000,- til innkjøp av pølser. Omsetning på loddsalget var kr. 9.200. Vi hadde ca 160 gjester tilstede denne ettermiddagen og styret ønsker å rette en takk til alle de frivillige som deltok i opp og nedrigg, samt det arbeidet som pågikk under arrangementet. Både Busserullgjengen og Austjord musikkorps sørget for musikalsk underholdning. Et flott arrangement som vi gleder oss til å gjenta neste sommer.

5. Utleie status
Det har vært en grei utleieperiode i år så langt, tiltross for at vi hadde stengt i påsketider pga ombygging av det nye kjøkkenet.
Rørleggerarbeidet er ennå ikke helt ferdig, Kristian tar kontakt med rørlegger. Han har heller ikke mottatt penger for den jobben han har gjort så langt. Derfor har vi heller ikke mottatt alle pengene fra Sparebankstiftelsen.
Vi har fått en «ny» bruker – Barneavdelingen på Austjord som har begynt å bruke hytta til fritidsaktiviteter.
Vi skal sende brev til institusjoner i Hole og Jevnaker som bruker oss (masse), og fortelle at vi er nødt til å sette opp prisen til disse brukerne fra disse kommuner, da vi ikke får noe tilskudd fra hverken Hole eller Jevnaker. Vi har tidligere søkt begge kommuner om kr. 30.000,-, men har fått avslag.
Kristian og Roar følger opp, med skriv til institusjonene og forklaringsbrev til ordførere hvorfor vi er nødt til å differensiere priser i forhold til Ringerike kommune som gir oss indeksregulerte 60.000,- pr. år i støtte.
Vi har ikke råd til å ha «gratispassasjerer», slik som priser på strøm, skatter avgifter og ikke minst regnskap og revisjonshonorarer som har økt enormt i pris.

6. Romjulsdrøm
Årets helligdager for julen gjør det vanskelig å få til Romjulsdrøm, slik det har vært tidligere. Vi ser på muligheter for å lage et annet arrangement i samarbeid med Ringerike kommune, Sparebankstiftelsen og Alles Kulturhus. Arbeidstittel er: «Lys i mørketia».
Musikk, underholdning og mat i en salig blanding i januar / ferbruarmåned. Vi skal bruke noen av midlene vi har fått av Humitib-fondet. Kommunalsjef Christine i Ringerike kommune, har sagt seg villig til å være med å støtte arrangementet.

7. Vedlikehold
Planen var tidligere i år at det skulle legges nytt gulv i vedskjulet, da dette er glatt og farlig og ferdes på, i vått og kaldt vær. Dette er endret, da vedskjulet allerede er fylt med masse ved. Vi finner en annen løsning med evt. gressteppe eller annet som kan spikres fast i gulvet og derved sikre inn og utgang med ved, slik at fallskader ikke oppstår.
Vi skal sikre trappa på vei inn til hytta. Flisene er alt for glatt når de blir våte. Bjørn følger opp. (trappa kan til våren sikres med epoxy og grus som vil gi en sikrere adkomst)
Det er ønskelig at den ene portstolpen tas ned pga snøbrøyting. (vet ikke om dette er gjort) Vi skal male vegger i stua etter sommeren.
Som tidligere skal vi igjen avholde en vårdugnad.

8. Eventuelt
Vi i styret ønsker på denne måten å takke Kiwani-medlemmer for både økonomisk støtte og for dugnadsinnsats gjennom året. Vi er dere alle takknemlige for at dere stadig stiller opp for oss og for alle brukere som gleder seg over arrangementer og for hvordan hytta stadig blir bedre og bedre og mer funksjonell.
Roar skal søke Hjerteringen om midler til Kaffetrakter, vannkoker og overbygg over terrasse på baksiden (evt. paviljong som tåler litt vind og ruskevær)
Vi takker også Hjerteringen for de to nye flotte grillene, med tilbehør, vi har fått og allerede tok i bruk til sommerfesten i år.
På oppfordring fra Bjørn, så bør vi søke om midler fra Lions i Ådal. Roar følger opp med søknad

NESTE MØTE BLIR 11.11. KL. 11.00 HOV GÅRD

Roar Olsen 08.10.2024
Sekretær og styremedlem

Adresse

Vestre ådal 537
Hønefoss
3516

Telefon

+4793405440

Nettsted

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Bjerkelyhytta legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Bedriften

Send en melding til Bjerkelyhytta:

Del

Type