09/06/2025
Hjertelig velkommen til offisiell åpning av Tårnet på Savalsæterkjølen, førstkommende lørdag, den 14. juni, kl. 11.00.
Som sikkert mange kjenner til, har dugnadsfolket i HHT Løten krets bygd et 10 meter høyt utsiktstårn. Dette har vært et stort og spennende byggeprosjekt i godt samarbeid med Løiten Almenning. Det har blitt et fantastisk flott utsiktstårn, og nå kan alle som vil gå trappa opp i høyden og se langt over tretoppene i alle retninger.
Det er en kort tur på ca. 1,7 km fra parkeringsplassen på Savalsætra til Tårnet. Dette er en lett tur på merket sti, som ender opp med flott utsikt.
Ved tårnet blir det:
- Kort informasjon om prosjektet.
- Åpning med fanfare.
- Det splitter nye dugnadskoret.
- Småaktiviteter for barn.
- Løiten Almenning griller pølser.
- Oppmøte: Kl. 11.00 ved Tårnet.
- For de som kommer fra Budor, så oppfordrer vi å ta beina fatt. Fra Gjestegården/Koiedalen er det ca. 6 km. en vei, følg Rondanestien via Klekkefjellet. En flott fottur! Du kan også starte turen fra Storholtet, ca 3,5 km.
- Adkomst med bil: Kjør Rv25 fra Hamar mot Løten og ta av Chausseen (gamle Rv25) og ta av Fv158 til Jønsrud (Nordbygdvegen) og så videre oppover Savalsætervegen i ca. 5 km til Savalsætra (NB! bomveg/bomavgift). Parker ved enden av veien etter at du har kjørt gjennom et seter/hytteområde og passert HHTs hytte Savalsætra.
- Følg Rondanestien nordover fra Savalsætra. Det tar ca 30 min. å gå fra parkeringen)
Ta gjerne med noe å sitte på og egen drikke. Velkommen til alle små og store til denne trivelige markeringen!
Foto: HHT/Margrete Ruud Skjeseth.