13/05/2026
RNB kom og RNB gikk. Regjeringen har ikke funnet en eneste krone til å gjøre noe med Norges største flaskehals. Fortsatt er Ofotbanen på bristepunktet og havna for liten. Trafikken på Europaveien må fortsatt snegle seg gjennom sentrum.
Det er selvsagt irriterende for alle som bor, jobber og reiser til og gjennom Narvik. Men først og fremst er det kritisk for Norge og NATOs beredskap. Narvik er NATOs hovedvei inn til Norge, Norden og nordområdene. Nå som Finland og Sverige er med i alliansen har Narviks strategiske betydning økt kraftig.
Med mindre noe gjøres, så risikerer vi at Norges største flaskehals blir Norges farligste flaskehals.
Nå er det på tide at norske myndigheter tar konsekvensene av dette.
Den beskjeden leverte vi til NATOs generalsekretær Mark Rutte i vinter. Bildet er av ordfører i Narvik kommune, Rune Edvardsen, i møte med NATO-sjefen.
Les mer på norgesflaskehals.no og del gjerne!