01/11/2024
Idrettsanlegg på Mortensrud er offisielt åpnet
🗓️ Planleggingsfasen har vært lang, men i går var det rett og slett en gledens dag. Det første permanente idrettsanlegget i Mortensrudprosjektet er ferdigstilt og nå tatt i bruk.
🌍 Landhockeybanen, som har fått tilskudd fra Norsk Tipping, tilfredsstiller internasjonale krav til banen, og her vil vi kunne se landskamper og internasjonale turneringer. Og forhåpentligvis en enda sterkere lokal oppblomstring av idretten.
⚽ I tillegg har Mortensrudprosjektet etablert midlertidig fotballbane, klubbhus for Klemetsrud IL, fritidsklubb, og aktivitetssone med ballbinge og skatepark.
🏑 🏑 Byrådsleder Eirik Lae Solberg, byråd for kultur og næring Anita Leirvik North, direktør for Bymiljøetaten Gerd Robsahm Kjørven, utbyggingsdirektør i Oslobygg Ketil Askelien, Norsk Tippings representant Kjetil Berntsen, lokalpolitiker Tahir Mahmood Salam
fikk hurtigopplæring i idretten av ildsjelen Amjad Munir. Sammen tok de de første slagene på den nye banen. Og da var vi i gang 😍
Camilla Rowe med røtter på Mortensrud sto for nydelige egenlagde sanger. Tusen takk 😘
Nå gleder vi oss bare til fortsettelsen.