På sommaren sitter vi gärna ute i trädgården och dricker kaffe eller tar en kall öl och grillar, vi grannar. Det fläktar för det mesta skönt här uppe i backen. Österut har vi fin utsikt över E22:an, värdshuset och man kan till och med se solen glittra i Strolångens vatten på förmiddagarna. gamla stationshuset. Sista läraren som bodde här flyttade nyligen 2012 och hade då bott här över 50 år (tror
vi). Söder om Gamla Lärarbostaden ansluter skolområdet som består av den gamla skolan och sockenhuset från 1847 som idag inrymmer Svenska Kyrkans församlingshem. Strax intill ligger en skolbyggnad från 1930 samt skolpaviljonger från 1960 och framåt. Strax väster ut ligger prästgården, en gulfärgad träbyggnad från 1792 omgiven av en stor trädgård. I sydväst ligger ett fd ålderdomshemmet från 1851
med ett tillhörande annex.