20/04/2015
Dairenizi Kendinizin Kiraya Vermesi Neden Tehlikelidir?
Gayrimenkulünü hiç bir personel yardım almadan kiralamaya çalışan dostlar;
İşi Uzmanlarına bırakın!
Bir gayrimenkulün kiralanmasının gazeteye ilan vererek, balkona branda asarak, internette yayınlayarak, eş'e dost'ta haber salarak yapılamayacağını hepimiz bi,liyoruz. En azından bu konuda acı tecrübeleri olan birçok yakınımız, dostumuz var. Demek istediğim bu şekilde kiralama yapılamaz değil, "herkez emlakçı aracılığıyla mı gatrimenkulünü kiralıyor yani" diyebilirsiniz. Tabii ki de değil ancak kendi imkanlarınız ile kiraya vermek bu kadar basit olsaydı sanırım bu meslek olmazdı.
İnanıyorum ki kendinize göre haklı sebepleriniz var, hatta bazıları şöyle;
Kiracıların hizmet bedeline yanaşmadıkları,
Kira, depozito derken birde hizmet bedelinin onlara ağır geldiğini,
Zaten kiracı bulmakta sıkıntı yaşadığınızı, dile getiriyorsunuz.
Konunuzda haklı olabilirsiniz, peki şu sorulara dürüstçe yanıt vermeye ne dersiniz?
Çevrenizde kirasını alamadığınız kaç kişi var?
Çevrenizde kiracısının elektrik, su ve aidat borcunu ödemek zorunda kalan kaç kişi var?
Yapmış olduğu kontrat tan dolayı hiç bir hak iddia edemeyen yakınlarınız var mı peki?
Kira hukuku konusunda bilgili kaç gayrimenkul sahibi var?
Kiracısı yüzünden mahkemelik olup sinirleri bozulan kaç kişi tanıyorsunuz?
Yıllarca kirasını alamayan mal sahipleri tanıyor musunuz?
Bu soruları kendinize de sorabilirsiniz. Dürüst olacağınızı biliyorum.
Bırakın bu işi uzmanları sizin için yapsın sizde keyfini sürün, tabii işin uzmanları diyerek bu konuda eğitim almış, bu sektöre kendini adamış, teknolojiyi takip eden, gayrimenkul hukukundan anlayan, sistemi olan, kurum ve kişilerden bassediyorum. Hali hazırda Türkiye de kiraya veren taraf olarak sizden hizmet bedeli alınmaması da ballı lokma tatlısı.
Bu soruları kendinize de sorabilirsiniz. DÜRÜST OLACAĞINIZI BİLİYORU